Przeciążanie metod oznacza, że jedna klasa może zawierać metody o takiej samej nazwie, muszą się jednak różnić ilością parametrów bądź ich typem.
Klasa Car zawiera kilka implementacji metody o nazwie Start, jednak różnią się ona typem parametrów lub ich ilością.
public class Car
{
public void Start()
{
Console.WriteLine("Car started.");
}
public void Start(int startSpeed)
{
Console.WriteLine("Car started with " + startSpeed + " km/h");
}
public void Start(int startSpeed, string driverName)
{
Console.WriteLine("Car started with " + startSpeed + " km/h"
+ "Diver name: " + driverName);
}
}
Wywołanie rożnych wariantów funkcji start wygląda następująco:
Car car = new Car();
car.Start();
car.Start(20);
car.Start(20, "John");
Console.ReadKey();
Output: Car started.
Car started with 20 km/h
Car started with 20 km/h Diver name: John
Korzystając z serwisu akceptujesz regulamin
oraz politykę prywatności.
Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu.
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Przeciążanie metod oznacza, że jedna klasa może zawierać metody o takiej samej nazwie, muszą się jednak różnić ilością parametrów bądź ich typem.
Klasa Car zawiera kilka implementacji metody o nazwie Start, jednak różnią się ona typem parametrów lub ich ilością.
Wywołanie rożnych wariantów funkcji start wygląda następująco:
Output:
Car started. Car started with 20 km/h Car started with 20 km/h Diver name: John